LOST MEMORIES Anmeldelser

Majbrit Hjelmsbo, Weekendavisen:

"Det er grumt stof Pernille Garde har gang i. Men fordi hun formår at balancere blandingen af tragedie og absurd teater i sit tvist af moderne dans, lykkes det Pernille Garde at skabe rystende og vedkommende danseteater. Det er flot gået."

**** Vibeke Wern, Berlingske Tidende:
"Pernille Gardes »Lost Memories« sætter følsomt fokus på fortrængning og hukommelsestab forårsaget af et traume... Det er meget god timing, at Pernille Gardes nye danseforestilling, »Lost Memories«, har premiere netop nu, hvor der på DR og i andre medier er stærkt fokus på psykisk sygdom og livskvalitet. For forestillingen, der handler om hukommelsestab, forårsaget af en traumatisk hændelse, kredser om angst, stress og smerte og viser turen gennem livets mørke på vej mod erindring, erkendelse og fornyet livsmod."

***** Kulturshots Ida Fredericia, kulturshot.dk:
"...som at se en Steven King film eller Scorseses »Shutter Islands«. Alting passer sammen med en slående lethed og der er et konstant lækkert, næsten filmisk flow af bevægelser og sceneskift."

***** Kultunauts Pia Stilling:
"Bo Madvig danser den traumatiserede Hr. H., og hele forestillingen sitrer af hans nærvær. Bo Madvig er en ener i dansk moderne dans, og han har ungdommens styrke samtidig med, at han har 30 års erfaring at trække på. […] Pernille Garde fortæller med Lost Memories en personlig, men ikke privat historie. Den har dybde og har noget på hjerte, og nok så vigtigt kan man følge med i handlingen og derfor tage stilling. Det er ikke så tit, det sker inden for moderne dans. Så tag en udfordring op og gå i Københavns Musikteater til en forestilling, der ligger lidt uden for almindelig komfortzone.”

***** Arbejderen, Gert Poder:
"Det er et bevægende indblik i vort eget væsen"

Nanna Vinter, Terpsichore: