CIRCUS OF LIFE anmeldelser

Liveanmeldelse i Dansehallerne 9. nov. 2012, Anne Middelboe Christensen:

”»Circus of life« er sæsonens grimmeste danseforestilling! Det er også sæsonens grummeste forestilling. Det er en forestilling, der rummer utroligt mange paradokser omkring livet sådan som det kan udtrykkes gennem kroppen. […] Det er en forestilling fuld af overraskelser og uventede, meget voldsomme, skift. […] »Circus of Life« er også en af sæsonens smukkeste danseforestillinger. Der er scener af mærkelig skønhed, uforklarlig grynethed, stemningsbeskrivelser af to mennesker i underlige bevægelser, sammenklatringer, sammenklistringer i deres kroppe, som er utroligt mangetydige og meget fascinerende. […] Hvor er det dog vidunderligt, at »Circus of life« er sæsonens grimmeste danseforestilling. Og hvor opløftende er det dog, at det også er den grummeste.”

Anne Middelboe Christensen, Information 12. nov. 2012:

“... underholdende og snu danseforestilling. Koreografen Pernille Garde blander alverdens depraverede udtryk fra cirkusverdenens dekadence [...] med en munter danseenergi, der er Pernille Gardes helt egen i en veloplagt blanding af showdans og ballet krydret med både moderne dans og artisteri [...] mestrer hun vitterlig den koreografiske kinky-collage. [...] Hendes dansere er mildest talt bæredygtige; begge bærer benene højt og hovedet køligt på misundelsesværdig, internationalt niveau.”

Michael Svennevig, forfatter og dramatiker:

“...Vi er i livets kabaret eller cirkus, hvor vi skiftevist smiler og gyser. Vi ler fordi vi gennemskuer deres stillen sig an, fordi de to dansere for en stund ifører sig de roller vi selv har spillet og stadigvæk spiller - og det gennemskuer og genkender vi. Vi kigger ind i troldspejlet som de holder frem mod os og genkender det vi ser derinde [...] Lige under forestillingens meget æstetiske og perfektionerede overflade gemmer der sig en besk civilisationskritik. […] i Pernille Gardes fermt konstruerede og dygtigt iscenesatte forestilling ser og oplever vi det hele. Det danses, mimes og fremføres flot og indbydende af Tiziana Fracchiolla og Alexandre Bourdat.”

Susanne Trudsø, Terpsichore:

"Koreograf Pernille Garde har taget udgangspunkt i syndefaldet og har skabt en humoristisk, absurd og grotesk danseforestilling."

**** Lisa Jespersen, Magasinet KBH:

”Vi føler os, trods de slående sandheder, uskyldige. Vi kan stå på sidelinien, grine af freakshowet og ryste overbærende på hovedet over ”mennesket”, som var vi af en helt anden art. Det er stykkets fænomenale styrke. Alt dette båret alene af de to dansere, som tager os på en skarp rejse gennem følelsesspektret.”